...Hai...

Followers

pengikut ....

Monday, August 23, 2010

ibu dan ayah ~ 5 ~

p/s : salam ramadhan.. hai semoga pengunjung2 blog iera nie sudi membaca cerita yang xseberapa nie..
       mintak maaf makin lambat pulak,.. mungkin ada yang da borink.. sorry sangat2 ea.... oklah semoga
       enjoy ek.. bubye selamat berbuka puasa..hehe


selesai makan, aira meminta pelayan itu membawa dessert aiskrim pula. Masa itulah manisah cuba untuk bercerita.

“cerita nya macam nie cik aira”, aira sudah menghadap manisah betul-betul walaupun tanganya masih menyuap aiskrim sedikit demi sedikit ke dalam mulut.

“lelaki itu namanya mohd shaharizam, kekasih saya dulu”,

“kekasih!!”, aira sedikit terkejut. Seakan tidak percaya.

“cik aira relaks lah. Itu dulu”,

“ok sorry hehe. Sambung cerita ok”,

“dia kekasih saya tapi kami da putus sebab dia tak boelh terima keluarga saya cik aira”,

“tak boleh terima keluarga awak maksudnya?”,

“dia tak boleh terima mak saya, ayah saya dan juga adik-adik saya cik aira”,

“ermm kenapa pulak macam tu”,

“entah, saya pun malas nak amik tahu pasal dia cik aira, sejak dia kata tak suka dengan keluarga saya, saya terus putuskan hubungan. Dia bukan suami idaman saya cik aira”,

“saya pun tak suka juga macam tu manisah, bagi saya lelaki idaman yang boleh dibuat suami, adalah yang boleh terima keluarga kita seadanya, dia tak boleh lar suruh kita buang keluarga hanya disebabkan untuk berkahwin dengan dia, saya memang cukup benci lelaki macam tu, nasib baik awak tak kahwin dengan dia manisah”

“saya bukanlah awak yang kejam, saya sayang mak, ayah dan adik-adik saya, bagi saya merekalah nyawa dan kehidupan saya, tanpa mereka siapalah saya”,

“saya setuju dengan awak manisah, bagus betul saya dapat staf macam awak ni”,

“hehe saya pun seronok dapat orang atasan macam cik aira nie”,

“manisah, kalau tak keberatan saya nak tanya lagi “,

“lar cik aira, tanya jew lar. Saya sudi menjawabnya”,

“kalau awak rindukan mak dan ayah awak, apa awak nak buat untuk hilangkan rindu tu”,

“saya pun pernah juga rindu dulu pada keluarga saya, satu hari saya dapat akal belikan computer letak dekat kat kampung, siap pasang internet dan webcam, saya ajar adik saya mecam mana nak bersembang dengan saya melalui ym. Dan masa itulah saya dapat dengar suara mak, ayah dan adik-adik. Bukan dengar jew cik aira siap boleh tengok lagi. Maklumlah saya kerja cari rezeki cik aira. Kenapa cik aira tanya saya macam tu”,

“saya tak ada apa-apa Cuma sejak balik dari bercuti di kampung, saya masih rindukan lagi dekat keluarga saya. Macam saya mana ada adik-beradik, mak dan ayah jew kat kampung. Cuma ayah jer lah yang tahu pasal internet nie tapi ayah saya jarang nak ber YM dengan saya selalu ber YM dengan pokok dia kat kebun”,

“haha.. ayah cik aira ber YM dengan pokok, adeh biasalah cik aira orang tua bukan nak sangat ber YM nie”,

“habis macam mana kalau cik aira nak tengok muka mak dan ayah cik aira?”,

“kadang-kadang saya balik kampung lar tapi kalau sibuk saya telefon jer..”,

“hurmm cik aira nie mesti sayang sangat dengan mak ayah kan”,

“mestilah sayang, saya mana ada mak ayah lain”,

“eh dessert pun da habis cik aira, dah pukul 1.45 nie jomlah kita gerak cik aira”,

“hurmm jomlah manisah nanti lambat pulak”,
Aira memanggil pelayan untuk meminta bills, selesai membayar mereka berjalan menuju ke pintu keluar.

“thank you miss, please come again”,

“welcome”, masing-masing tersenyum dengan layanan perkerja disitu.mesra sekali.


                                                      ********************

0 kata anda:

Related Posts with Thumbnails

...ermm...

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

...bila hati terluka...