...Hai...

Followers

pengikut ....

Friday, June 25, 2010

Ibu dan Ayah ~2~

“ibu, ibu, jangan pergi ibu, aira sayang kan ibu.... ibuuuuu “,

Aira terjaga dari tidur kerana tubuhnya di goncang dengan kuat oleh teman rumahnya yang terdengar akan igauan aira,
“aira!, kau ni kenapa? Bukan ke ibu kau ada kat kampung mana ada pergi mana-mana, aku rasa kau mungkin rindu sangat dengan ibu kau nie agaknya, tapi aku rasa kau baru balik jer kan dari kampung”,

“aku mintak maaf intan, aku Cuma teringat kat ibu aku jer, lagipun aku mana ada ibu lain lagi,..

Nie ha aku peluk kain batik ibu aku sampai terbawa-bawa dlm mimpi.. aku mintak maaf lar ea intan kalau aku terkejut kan kau,.. kau pergi lar tidur balik intan”,

“tak apa lar aira aku ok jer... betul nie kau tak ada apa-apa..? ‘,

“aku ok intan, thanks ok”,

“it’s ok lar no hal, aku sambung tidur dulu ea”,

“ok “,

Aira memandang sepi ke arah temannya yang keluar dari bilik ,.. aira pula kembali merebahkan tubuhnya.. tetapi matanya tidak kembali lelap, apabila sudah terjaga begini dengan mimpi buruk susah pula untuk melelapkan mata kembali..,
Akhirnya aira kembali terlena apabila dia berzikir, dan membaca doa...
Waktu subuh tadi aira bangun untuk menunaikan tugas sebagai seorang hamba Nya,.. selepas habis berdoa dia bertelengku sebentar di atas sejadah,..mengingat kembali mimpinya.. terus dia mencapai telefon bimbitnya menelefon ibunya..

“hello, assalammualaikum ibu,.. ibu tengah buat apa...?’,

“waalaikummussalam aira,.. anak ibu nie kenapa pagi-pagi lagi dah telefon ibu.. kenapa aira?”,

“alar saje jew nak kacau ibu pagi-pagi nie,.. ayah mana ibu..?”,

“ada kat kebun agaknya jalan-jalan tengok hasilnya...”,

“aira!..kenapa ni nak? Aira ada masalah ke? “,

“tak ada apa ibu, Cuma semalam aira mimpi kan ibu jer”,

“alah, aira tak ada apa lah tu, mimpi jer tu... jangan ikut sangat hati tu, nie aira xkeje ker sayang...”,

“aira keje ibu, kejap lagi aira pergi lah..”,

“ok nanti pergi kerja hati-hati ea sayang”,

“baik ibu!,.. ibu nanti kirim salam dengan ayah ea ibu..”,

“insyaALLAH aira nanti ibu beritahu ayah ea..”,

“ok lah ibu, aira nak pergi kerja dulu lar ea ibu,.. assalammualaikum ibu,...”,

“ea lah aira hati-hati.. waalaikummussalam..”,

                                                             ******************


p/s : harap layan ea cite nie...








0 kata anda:

Related Posts with Thumbnails

...ermm...

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

...bila hati terluka...